Afbeelding
Dagmar Lap

Alles voor de views!

Zakelijk

HOUTEN Op sociale media lijken winkels in een constante strijd met elkaar om de meest zichtbare te zijn. En dat loont. Want hoe meer volgers, hoe meer klanten je kunt bereiken met je producten. En dat lukte mijn winkel behoorlijk goed. En dan is onze Facebook pagina weg.

Ik krijg een WhatsApp van mijn collega Anja: ik heb hier een klant en die heeft iets gezien op Facebook. Ik probeer het terug te vinden, maar zie onze Facebookpagina niet. Enig idee wat er aan de hand is? Het is woensdag en dat is mijn oppasdag. Drie kleinkinderen van 1, 2 en 3 jaar springen om me heen. Met een van hen op mijn heup en een die niet van plan is om mijn broekspijp los te laten klap ik mijn laptop open. En ik zoek. En zoek opnieuw. Verbazing en daarna paniek. Weg! Probeert u maar eens contact te krijgen met Facebook. Dat kan alleen via een formulier aan de helpdesk. Geen e-mail, geen telefoonnummer. Dat ik 10.000 volgers kwijt ben realiseer ik me dan nog niet. Want praktisch als ik ben, donderdagavond om 19.30 organiseren we onze liveshow. En dat doen we vanaf onze pagina op Facebook. En daar zijn heel veel aanmeldingen voor. Hoe bereik ik nu onze klanten? Hoe kunnen zij ons vinden?

Verder actie ondernemen gaat niet met die kleintjes om me heen. De laatste twee uurtjes van ons samenzijn ben ik wat minder gefocust op de poppenkast en Paddington. Verschillende gedachten gaan door mijn hoofd terwijl ik met de politiepop de boevenpoppen te lijf ga. 

Ik voel me al tijden niet senang bij platforms als Facebook en Instagram. Je hebt als gebruiker veel te weinig grip op het beleid. Maar je moet als winkel ook steeds gekker doen om meer kijkers te trekken. Sommige winkeliers springen en dansen dagelijks over het scherm. En ja, dat levert veel kijkers op. Maar ik wil dat eigenlijk niet. Is het alles voor de views? Wat mij betreft is het tijd voor een reset. Helemaal afscheid nemen van sociale media is onmogelijk in de mode. De modemerken vinden het namelijk ook erg belangrijk, dat de winkels die hun merken voeren goed vertegenwoordigd zijn op sociale media. De juiste mix van verschillende middelen waarop we met onze klanten kunnen communiceren lijkt de oplossing en is gelijk de uitdaging. Wat ben ik blij dat ik in Het Groentje schrijf!

Snel nadat het laatste lieve kleine kaboutertje dik ingepakt het pad afloopt en ‘dag oma’ zegt maak ik een nieuwe pagina aan. Die heet: It Rains Fashion Live. Op die manier kunnen we toch onze live uitzendingen blijven organiseren. Dankzij de hulp van veel lieve klanten, vrienden en collega’s is er toch een kleine groep klanten die ons direct weer weet te vinden. Zijn we gehackt? Op dit moment weet ik dat nog niet. Maar er wordt aan gewerkt. Dus mocht u ons de afgelopen week op sociale media gemist hebben? We zijn er weer! Volg onze nieuwe pagina en u kunt donderdag 20 januari om 19.30 uur meekijken en meedoen met onze live modeshow en koopjes. Het is vooral heel gezellig dat beloof ik! En deze week ook aandacht voor mannen!

Als geen ander kan ik me gelukkig kleden. Anders had ik natuurlijk geen kledingwinkel. Deze grauwe dagen vragen om meer zon en licht. En daarom hebben we heerlijke zachte truien voor jullie ingekocht in vrolijke kleuren. Iets meer aangesloten of super oversized! Het fijne blauwe truitje met subtiel pofmouwtje past tot maat 42 en hebben we in verschillende kleuren (39,95). Deze heb ik zelf direct genomen. Gelijk blij. Zo makkelijk kan het zijn. De oversized truien hebben we in een kort (foto lila trui 44.95) en in het lang (foto gele trui 49,95) en past tot en met maat 48. De jeans (59,95) is van Red Button en is deels gemaakt van gerecyclede plastic flessen. Maat 34 tot en en met 46 (valt royaal dus 48 kan soms ook), superstretch en in verschillende kleuren. Onze melkflessen gehuld in een broek gemaakt van plastic flessen. Hoe duurzaam is dat. En ze zitten nog heerlijk ook!

We zijn weer open! Dus toch nog even de gelegenheid voor een wintersale. Het is de moeite waard ons een bezoekje te brengen!

Sasja (54) is eigenaresse van It Rains Fashion, een kledingwinkel op het Oude Dorp van Houten. Op deze pagina beschrijft ze haar belevenissen in de winkel en soms ook daarbuiten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
advertentie