Afbeelding
Foto: Pexels

Zet Google shopping in om meer uit je website of webshop te halen

Partnercontent

Ben je (online) ondernemer en verkoop je producten of diensten via je website of webshop? Dan kun je tegenwoordig inzetten op het Google shopping platform. Hier kun je afbeeldingen van hetgeen dat je verkoopt uploaden, inclusief een korte beschrijving en de prijs waarvoor men het kan aanschaffen. Dit zorgt ervoor dat personen die op bepaalde zoekwoorden zoeken, meteen in aanraking komen met het product of de dienst die je verkoopt. Op deze pagina lees je wat Google shopping is en wat je ermee kunt doen. Verder wordt er verder ingegaan op het uitbesteden van je Google shopping en kom je erachter wat de voordelen van Google shopping zijn.

Wat is Google shopping en wat kun je er precies mee?

Google shopping is een manier om je producten of diensten visueel op Google te verkopen. Er wordt gebruikgemaakt van zoekmachine advertenties, maar dit keer kun je direct visueel maken wat je verkoopt. Google shopping werkt met een product feed, die je zelf kunt uploaden. Hier kun je zoekwoorden aan verbinden, zodat je product aan iedereen die dat zoekwoord in Google gebruikt, getoond wordt. Het mooie is dat men je product en de prijs direct met meerdere aanbieders kan vergelijken. Als je een slimme advertentie en prijs hanteert, kun je op die manier veel meer online verkopen genereren.

Waarom zou je ervoor kiezen om Google shopping uit te besteden?

Je kunt als ondernemer het beste voor Google shopping uitbesteden kiezen als je merkt dat je zelfstandig niet de gewenste resultaten met je Google shopping campagnes behaald. Wanneer je ervoor kiest om je Google shopping aan experts uit te besteden, ontvang je kwalitatieve ondersteuning op dit gebied. Ook wanneer je te weinig tijd hebt om je Google shopping project aan te pakken, is het fijn om deze werkzaamheden aan professionals uit te besteden. Op die manier weet je dat het werk goed en op tijd gebeurt, zodat de campagnes voor je onderneming kunnen werken en je meer omzet en winst binnenhaalt.

Als je Google shopping uitbesteedt, kun je een hoger rendement uit je campagnes halen. Dit komt doordat experts je campagnes opzetten, live zetten, monitoren en vervolgens optimaliseren. Je kunt de partij met wie je werkt ook om resultaten vragen, zodat je een duidelijk beeld hebt van waar je kosten naartoe gaan.

Wat zijn de voordelen van Google shopping?

Ben je aan het twijfelen of je Google shopping wel of niet voor je onderneming inzet? Dan wil je natuurlijk weten wat de voordelen ervan zijn. Als je ervoor kiest om Google shopping voor je onderneming in te zetten, kun je er een hogere Click Through Rate (CTR) mee behalen dan met reguliere advertenties op Google. Dit komt doordat je foto’s kunt uploaden van je product. Doordat je hetgeen dat je verkoopt hiermee visueel kunt maken voor je doelgroep, zijn zij eerder geneigd om op je product te klikken. Verder kun je visueel opvallender worden in Google, waardoor mensen je merknaam aan beeld gaan koppelen en je hierdoor beter onthouden.

advertentie