Ron Grillet en Miriam de Jong in hun zaak Miro
Ron Grillet en Miriam de Jong in hun zaak Miro Miro

Door Crisis in de Tent is Miro alleen uit de hoogste nood

23 februari 2021 om 10:20 Corona

HOUTEN De deelname aan het SBS6 programma Crisis in de tent van Herman en Blijker en Annemarie van Gaal is Miro uit de directe financiële ellende. Dat betekent echter niet dat ze van alle problemen af zijn. Er zijn nog steeds schulden en deze situatie moet niet te lang duren. Ron Grillet en Miriam de Jong zitten nu in hetzelfde schuitje als de meeste horecaondernemers in Nederland.

door Agnes Corbeij

De maaltijdbox die door Herman den Blijker werd geopperd in het programma levert zeker iets op. Ron Grillet: ,,Omdat hij vooraf wordt betaald, hebben we iets van vet op de botten, waardoor we in elk geval boodschappen kunnen doen. De publiciteit heeft ons zeker iets opgeleverd. We hebben twee of drie keer zoveel bestellingen per avond.”

Vooraf waren Ron en Miriam erop voorbereid dat het maken van een televisieprogramma ook een beetje een spel is. ,,We wisten vooraf dat ze vragen zouden stellen over onze relatie. Toch overviel het ons soms op onverwachte momenten. Achteraf hoorden we dat mensen die ons niet kenden hadden zitten huilen op de bank.” In het programma geeft Ron een kettinkje aan Miriam, dat leverde een emotionele scène op. ,,Dat kettinkje had ik niet zelf gekocht en Miriam houdt niet van kettinkjes. De scène hebben we drie keer over moeten doen, maar we hebben bewust meegedaan aan het spel.”

En daar heeft het koppel geen spijt van. Ron: ,,We werken ons nog steeds de blubber. Miriam als mondhygiëniste (red: Miriam pakte haar oude beroep weer op wegens de coronacrisis) en ik om alle bestellingen rond te krijgen. Het pand waar we nu zitten is veel te duur voor een afhaalzaak. We redden dit nog een of twee maanden. Net als de rest van de horeca in Nederland.”

,,We zijn ontzettend blij en overweldigd met reactie en bedanken de mensen uit Houten die ons hebben gesteund.
Onze eerste intentie met de opzet van Miro om met jongeren te werken die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Dat dat zeker weer de insteek is bij het straks weer open gaan.”

De Miro Flavour boxen
advertentie
advertentie