Afbeelding
Foto door form PxHere

Hierop moet je letten bij het inrichten van een kantoorruimte

10 februari 2021 om 09:37 Partnercontent

De eerste indruk is belangrijk: of je het nu leuk vindt of niet, mensen beoordelen je kantoorruimte vaak op basis van het uiterlijk. De uitstraling van je kantoor speelt niet alleen een cruciale rol bij het aannemen en behouden van medewerkers, maar ook bij het creëren van een uitstekende indruk op uw klanten. Volgens een studie bepaalt de kantoorinrichting namelijk circa 25 procent van de betrokkenheid en productiviteit van de medewerkers. Aangezien de meeste werknemers elke dag 8 uur aan het werk zijn, is het de verantwoordelijkheid van de werkgevers om hen een werkomgeving te bieden die zowel comfortabel is als zorgt voor motivatie. Met de onderstaande factoren moet je hierbij zeker rekening houden. En oh ja, als je nog op zoek bent naar jouw ideale kantoorruimte in regio Utrecht, neem dan eens een kijkje op Flexas.nl.

Plan de inrichting

Voordat je begint met het kopen van meubels om je kantoorruimte in te kunnen gaan richten, is het verstandig om een plan te maken. Hierin zul je natuurlijk moeten omschrijven hoe je wilt dat het kantoor er uit gaat zien. Ook de geschatte kosten van dit project zullen genoemd moeten worden. Daarnaast zou je in dit document een afweging kunnen maken over het inhuren van een binnenhuisarchitect of niet. Natuurlijk zal dit meer geld kosten, maar het inrichten van een kantoorruimte is natuurlijk geen makkelijke klus. Zo’n gespecialiseerde architect heeft hier natuurlijk veel ervaring in en kan je zeker goed helpen. 

 Comfort is belangrijk 

Concentreer jezelf op de basis: bureaus en stoelen. Bureaus en stoelen zijn de meest gebruikte meubels in elk kantoor, aangezien iedereen er de meeste tijd op zit. Daarom is het als vuistregel absoluut noodzakelijk ervoor te zorgen dat de bureaus en stoelen die je kiest comfortabel en handig zijn. Zorg er bij het kiezen van een bureau voor dat ze groot genoeg zijn voor documenten, laptops en andere benodigdheden. De bureaus moeten een uniforme en standaardhoogte hebben om tegemoet te komen aan de aard van het werk en de persoon die eraan werkt. Met een ergonomisch bureaukan dit zelfs ingesteld worden, wat dan ook zeker een aanrader is. Ook bij de bureaustoel is het verstandig om te kiezen voor een ergonomisch exemplaar.

 Kwaliteit boven prijs

In je bedrijf werk je natuurlijk aan het leveren van kwaliteitswerk voor je klanten. Je werknemers hebben een vergelijkbare verwachting als het gaat om de kantoorruimte. Kwalitatieve meubels zijn dan ook zeker nodig. Zo’n gemeubileerd kantoor van goede kwaliteit zal lang meegaan, al is het op de korte termijn natuurlijk wel duur zijn. Je moet de aanschaf van het kantoormeubilair dan ook zien als een investering. Een slecht bureau of een goedkope bureaustoel zal mogelijk al binnen korte tijd uit elkaar vallen, waardoor je dus nog een exemplaar zult moeten kopen. Zo zal dit dus ook duur worden, terwijl het vaak ook nog niet eens echt comfortabel is in het dagelijkse gebruik. Heb je weinig budget? Kies dan voor tweedehands meubels van hoge kwaliteit.

 Persoonlijk tintje

Een stijlvol kantoor kan een sterke en positieve boodschap afgeven aan zowel je medewerkers als je klanten. Maar een echt boeiend en stijlvol kantoor visualiseert de missie van het bedrijf met het meubilair. Laat het kantoor je persoonlijkheid en dat van je bedrijf weerspiegelen. Laat de kantoorruimte je waarden en visie weerspiegelen met een inrichting die je filosofieën accentueert. Heldere, levendige muurschildering kan hierbij bijvoorbeeld een uitnodigende aanwezigheid zijn. Portretten van mensen die je bewondert is ook een leuk idee, dit kan bovendien zorgen voor motivatie en inspiratie. Een gepersonaliseerde ruimte voor je medewerkers kan daarnaast een aanrader zijn. Hier kan elk personeelslid dus zijn of haar persoonlijk tintje aan toevoegen op wat voor manier dan ook. 

advertentie
advertentie